שערי חיים – שלושה עיונים בדרשות הבן איש חי

HE EN

שערי חיים – שלושה עיונים בדרשות הבן איש חי

בחוברת שלפניכם עיונים בשלוש דרשות מן הספר 'עוד יוסף חי' – שבו קובצו דרשותיו של הבן איש חי לפרשיות השבוע. דרשות אלה הם חלק מספר 'שערי חיים' הכולל עיונים בדרשותיו של הבן איש חי ואשר אמור לצאת לאור, אי"ה בעתיד הקרוב

ח' סיון התשע"ג |17.05.2013 | חזי כהן

הבן איש חי, פעל לפני כמאה וחמישים שנה בבגדאד שבעירק, והשפעתו היתה על יהדות המזרח כולה. רבי יוסף חיים מכונה בפי כל הבן איש חי – על שם ספרו החשוב שבו שילב פסקי הלכה בכל תחומי היומיום יחד עם דרשות ואגדות. שילוב זה מאפיין את תורתו הענפה של הבא"ח המתפרסת על כל פני תחומי היהדות: הלכה וקבלה; דרוש ופרשנות; שירה ופיוט.

עוד מילדותי היתה לבא"ח השפעה רבה על חיי. תמונתו הגדולה שניצבה בסלון ביתנו היתה מביטה בי בכל אשר הלכתי. כשאני מעיין בדרשותיו מהדהד בי קולו של אבי המלמד את תורתו בבית הכנסת השכונתי באור יהודה. תורתו של הרב יוסף חיים המחברת בין שמים וארץ, ממשיכה להוות עבורי מוקד הזדהות והשראה.

בחוברת שלפניכם עיונים בשלוש דרשות מן הספר 'עוד יוסף חי' – שבו קובצו דרשותיו של הבן איש חי לפרשיות השבוע. דרשות אלה הם חלק מספר 'שערי חיים' הכולל עיונים בדרשותיו של הבן איש חי ואשר אמור לצאת לאור, אי"ה בעתיד הקרוב. מי יתן וטעימה קלה זו מתורתו של רבנו תערב לחככם, בבחינת "טועמיה חיים זכו", כשם שזכיתי אני.

מאמרי החוברת:


תגיות:
בן איש חי יהדות המזרח